تاريخ انتشار : 1399/09/11 - 13:35
كد :3
ضرورت بسته بندی محصولات
بسته بندی محصولات، علاوه بر اهمیت نگهداری محصولات تاثیر بسزایی در مراحل پس از تولید خواهد داشت.
نگهداری از اجسام و مواد غذایی یکی از نیاز های دیده نشده روزمره است. موضوع بسته بندی در مواد غذایی و محصولاتی که نیاز به نگهداری پس از تولید دارند، بسیار ضرورت دارد.
اهمیت بسته بندی محصوات
بسته بندی محصولات از دیر باز قابل اهمیت بوده و پس از طی زمان کوتاهی به یک صنعت فعال و پرکاربرد تبدیل شده است. همچنین این صنعت با پیشرفت روز افزونی پیش رو است. نکات مورد توجه زیادی وجود دارد که بسته بندی محصولات را پر اهمیت کرد و حتی باعث پیشرفت 50% مرحله پس از تولید محصولات گردیده است. در این بخش به چند نکته اشاره خواهیم کرد:
حفظ کیفیت محصولات در بسته بندی
برخی از محصولات که ساختار تخریب پذیر در برابر عواملی چون شرایط دمایی و فساد دارند را، می توان با بسته بندی مناسب حفظ کرد. در واقع یکی از اهداف تولید انبوه، نگهداری محصولات با حفظ کیفیت در بلند مدت می باشد.
حمل و نقل مناسب
یکی از اهداف بسته بندی حمل و نقل آسان و سریع می باشد. هر محصول شکلی خاص و در اکثر مواقع نا متوازن دارد. کنار هم گذاشتن محصولات نامتوازن برای حمل و نقل این کار را سخت و امنیت محصول را به خطر می اندازد. بسته بندی نه تنها محصول را در حین حمل و نقل از سازنده به فروشندگان محافظت میکند بلکه از آسیب محصول در قفسه های فروشگاه هم جلوگیری میکند.
جذابیت بسته بندی
اینکه، چطور محصول بسته بندی شود چیزیست که مصرف کننده را جذب میکند تا به محصولی که در قفسه ی فروشگاه قرار گرفته نگاهی بیندازید؛به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها تحقیقات گسترده ای در مورد ترکیب رنگ ها، طرح ها و انواع بسته بندی محصولات انجام میدهند که برای مصرف کننده بیشترین جذابیت را دارا باشد.
بازاریابی از طریق بسته بندی
بسته بندی همچنین نقش مهمی را در نمایش اطلاعات مربوط به محصول و شرکت تولید کننده ایفا میکند. روی بسته بندی ممکن است دستورالعمل هایی درباره ی نحوه ی استفاده از محصول یا ایجاد محصول حک شده باشد. همچنین با درج اطلاعات شرکت تولید کننده، در شناخته شدن تولید کننده اثر مستقیم خواهد داشت.
سهولت تصمیم گیری در خرید
بسته بندی همچنین ممکن است حاوی اطلاعاتی در مورد مواد تشکیل دهنده و تغذیه ای باشد؛ این اطلاعات در خرید محصول به ما کمک میکنند زیرا برای خریدار این امکان را فراهم میکنند که به اطلاعات لازم برای سهولت در تصمیم گیری دسترسی داشته باشند و این اطلاعات ممکن است خریدار را بدون نیاز به صحبت با کارمند فروش به خریدی موفق سوق دهد.
تفکیک محصول
بسته بند ی همچنین یک برند را از برندی دیگر متمایز میکند زیرا بسته بندی ممکن است حاوی نام شرکت تولید کننده، لوگو و طرح خاص آن شرکت باشد که به مشتری کمک میکند تا به محصول شرکت مورد نظر خود به راحتی از بین سایر برندها دست یابد. به عنوان مثال؛یک خریدار با راه رفتن در فروشگاه مواد غذایی محلی، با مشاهده ی بسته بندی های نارنجی روشن، صورتی و سفید نام تجاری دونکین را به راحتی از بین سایر قهوه ها در قفسه ی قهوه تشخیص میدهد.